mandag den 7. maj 2012

Den lille lykke; er at være på en lille ø og bage den dejligste kage...



Mandag og hjemme efter en fantastisk hyggelig weekend på Tunø..


Så går turen til Tunø
Og så er det ikke "synde" weekend
men "nyde weekend"








En lille øl og et skrabe lod bag købmanden er et tradition og skal vi ha..



Så er det mandag og efter en dejlig lang power walk tur på godt en time er det tid til at bage en lille kage til de kære folk i butikken..



Jeg fik lige lyst til at bage en  kage af Mette Blomsterbergs opskriftbog..
og en gulerodskage det blev til.

Kage:
175g mandler
175g gulerødder
1 tsk vaniljesukker
150g sukker
4 æg str. L
100g hvedemel
1tsk bagepulver
2 tsk stødt kanel

Flødeost creme:
1 vanilje sukker
50g flormelis
200g flødeost
1½ dl. fløde til flødeskum
2 spsk citronsaft


Kage: hak mandler fint. skræl gulerødder og riv dem groft. Bland mandler og gulerødder sammen i en stor skål. Pisk sukker, vaniljesukker og æg til en luftig masse. bland hvedemel bagepulver og kanel og sigt det over i massen med gulerødder og mandler. Bland godt. Vend nu æggemassen og melblandingen forsigtig sammen.Vend også olie i og stop med at rør til dejen er ensartet. Bages i 35 min ved 180 grader.

Flødeostcreme:
Bland blot alle tingene sammen til det bliver til en let og lind creme.
Hvis du ikke har andre ideer til pynt at evt lidt kanel og drys over og/eller hakket mandler :)

Til pynt gik jeg lidt amok i mit fondant. Det er så sjovt at sidde med.





Velbekomme...



Jeg elsker at bage!!!!

God aften der ude ..



Love // kbb


Ingen kommentarer:

Send en kommentar